22 март 2021 г.

Във връзка със сигнали за заразени и карантинирани на Малдивите наши сънародници, препоръчваме на българските граждани да не пътуват за Малдивите, освен при съществена необходимост.

Ако все пак пътуването е неотложно, препоръчваме на гражданите да си направят застраховка, покриваща карантиниране и лечение в случай на COVID-19, както и да имат достатъчно средства за покриване на разходи по настаняване, храна и самолетен билет в случай на карантинирането им. Необходимо е и да се запознаят със здравните протоколи за превенция от COVID-19, публикувани на https://covid19.health.gov.mv/wp-content/uploads/2020/10/Public-health-interventions-to-reduce-the-risk-of-transmission-of-COVID-19-in-the-tourismsector-V-4-updated.pdf 

Препоръчваме също така българските граждани да следят съобщенията на сайта на Министерството на здравеопазването на Малдивите: https://covid19.health.gov.mv/en/

При положителен тест при пристигането, по време на престоя или при установяване, че са били в контакт със заразен от COVID-19, българските граждани следва да изпълнят разпорежданията на местните здравни органи за карантиниране. Директните линии за контакт с Агенцията за защита на здравето на Малдивите (Health Protection Agency) са HPA call center: 1676, HPA direct line: 301-4494.

Повече информация за ограниченията при пътуване до Малдивите е публикувана на официалната интернет страница на МВнР на адрес: https://www.mfa.bg/bg/covid19map/Asia/Maldives

При необходимост от съдействие българските граждани могат да се свържат с посолството на България в Делхи, което е акредитирано за Малдивите, на следните телефони: + 91 11 26115549; +91 11 26115550, както и на + 91 9910999498 в случай на извънредна ситуация и в извън работно време.